Kniha od Austina Kleona je číslo jedna v mojom zozname – Najrýchlejšie prečítané knihy. Aby som bol presný, bolo to necelých 24 hodín. Zároveň túto knihu považujem za jednu z najprínosnejších kníh, ktoré som doposiaľ čítal. Keď som si na internete začať  hľadať niečo o tejto knihe, najviac upútal odkaz, podľa ktorého získala nomináciu na Goodreads Choice Awards Best Nonfiction. To len taká vsuvka na úvod.

„Kradni ako umelec“ nie je niečo, s čím sa stretneš na knižnom trhu dvakrát. Kniha je celým svojim konceptom dizajnovka a je pastvou pre oči pre každého, kto má aspoň minimálny vzťah k umeniu. Z toho ti už mohlo vyplynúť, že autor sa zameriava výhradne na kreativitu a ako s ňou pracovať pri svojej tvorbe.

Určite ju odporúčam každému, kto nejakým spôsobom tvorí. Ak si hudobník, herec, spisovateľ, fotograf, grafik či maliar a dochádzajú ti nápady, táto kniha je pre teba jasná voľba. Pokiaľ spadáš do niektorej z týchto kategórií, tak mi dáš určite za pravdu, že čas od času zmiznú všetky dobré nápady na novú tvorbu a ty nevieš ako ďalej. No presne v tomto období sa mi do rúk dostalo dielo, ktoré má naviedlo aby som „kradol“ ako umelec.

Autor si ma získal hlavne tým, že sa nesnaží samého seba spropagovať ako nejakého motivačného kouča (nakoľko na mňa vyskakujú pomaly z každej knihy), ale ako úplne bežného človeka, ktorý má vlastnú prácu, rodinu a robí čo ho baví. A to niekedy viac než akýkoľvek marketing. Nesnažiť sa spraviť z každého média prostriedok propagácie. Austin Kleon sa rozhodol ľudí oboznámiť s kreativitou a desiatimi bodmi, ktoré sú s ňou spojené.

Čo však musím ešte podotknúť je fakt, že počas celého čítania som myšlienky nemal na desiatich rôznych miestach tak, ako tomu väčšinou býva v mojom prípade. Tento postreh ma iba utvrdil v tom, že „Kradni ako umelec“ je niečo výnimočné a rozhodne sa k tomuto dielu mienim onedlho znova vrátiť.

Každý z nás za život zažije aspoň jeden podnet, ktorý ovplyvní náš doterajší život. Môže to byť kniha, film, pesnička, osoba alebo nejaký okamih, ktorý sme si uchovali v mysli. V mojom prípade to bola práve kniha. Tejto knihe a jej autorovi vďačím za to, kým som dnes. Do mojich rúk sa dostala v mojich pätnástich rokoch a ukázali úplne iný pohľad na život. Zmenila v mnohých oblastiach a verím, že aj teba dokáže skvele nakopnúť.